Ağız Sağlığı için Magnezyum

Magnezyum düzenli ağız sağlığını korumak için çok önemli bir mineral. Yani anlayacağınız konu yine aynı yere geliyor: ağız sağlığını korumak dişinizi fırçalamanın çok daha ötesinde. Yani ağız sağlığı demek, tüm vücudun sağlıklı olmasıyla birebir bağlantılı.

Diş mineralizasyonu diş minesini güçlendirmenize yardımcı olur ve ağzınızı enfeksiyonlardan ve çürüklerden korur. Bunu sağlamanıza da magnezyum yardımcı olur.

Magnezyum ağız sağlığınıza nasıl yardımcı oluyor? 

Birçok insan sağlıklı dişlerin anahtarının kalsiyum olduğuna inanır.  Haklılardır da… Kalsiyum önemlidir ama  magnezyum bir adım daha ötededir. Hatta son araştırmalar gösteriyor ki kalsiyum değil,  magnezyum çürümeyi önleyen sert minenin yapılanmasına yardımcı oluyor. Ve ne kadar kalsiyum alırsanız alın, magnezyum olmadan sadece yumuşak mine oluşabilir. Eğer mine çok yumuşak olursa asitlere karşı duramaz.

Bu konuya kafa yoran benim gibi bazı doktorlar magnezyum hapı almanızı bile önerebilir. Yakın zamanda belli bir bölgede tekrar eden diş eti sorunu yaşayan hastamın magnezyum eksikliği olduğunu fark ettik. Yapması gereken şey, kalsiyumla birlikte magnezyumu da iyi oranda alıp, ağzının içini alkali düzeye getirmesiydi.

Bu arada magnezyum klorürün ağızda çalkalanması da işe yarayabilir. Birkaç sprey magnezyum yağı ağızda ve dilin altında birkaç dakikalığına tutulduğunda çok faydalı olabiliyor. Magnezyumu ağız çalkalamak için ve diş macunu olarak kullanmanın faydaları çok. Bu konuda araştırmalar hala geliştirilmeye devam ediyor. Fakat tabii ki bu yollara başvurmadan önce mutlaka diş hekiminizle konuşun ve size uygun olup olmadığını öğrenin. İşin en harika yanı ise şu; magnezyumu illa ağız yoluyla almanıza gerek yok. Hap olarak da vücudunuza girdiyse, dişlerinize mutlaka faydası dokunacaktır.

Magnezyum ve kalsiyum bağlantısına gelelim…

Ne kadar kalsiyum alırsanız, magnezyum alma gerekliliğiniz de o kadar yükselir. Çünkü bu ikisinin mutlaka birbirine ihtiyacı vardır. Ve üstelik bu tüm vücudunuz için geçerlidir.

The Weston A. Price vakfının yaptığı bir araştırmada şöyle diyor, “Kalsiyum da magnezyum da sağlıklı bir vücut için eşit derecede önemli. Birbirileriyle uyumda ve aynı oranda olduklarında -ve tabii ki diğer minerallerle birlikte- tüm bedene tam sağlığı getirirler. Birçok kişi kalsiyumu sütten, yoğurttan, peynirden ve diğer besinlerden almak için çaba sarf ederken, magnezyumun önemini unutur. Ve bir de sadece besinlerden yeterli magnezyumu almak mümkün olmayabilir.

Magnezyum kaynakları nelerdir?

Birçok kişide magnezyum eksikliği doğal olarak görülür. Bu büyük bir problemdir çünkü magnezyum bedeninizdeki 700 fonksiyonun yerine getirilmesine yardımcı olur. Ve bunlardan biri de diş minesini korumaktır. Peki bu eksikliği nasıl önleyebilir ve yeterli derecede bedeninize nasıl alabilirsiniz? En önemli magnezyum kaynakları koyu renk yapraklı sebzeler, balık, yemişler, tohumlar, avokadolar, muzlar, kuru meyveler ve bitter çikolatadır. Bunların hepsi sağlıklı seçeneklerdir ama yeterli değildir. Yalnız ağızdan alınan magnezyumu kimi zaman hazmetmesi zor olabilir ve rahatsızlık verebilir, bunu da akılda tutmak gerekir.

Diğer Başlıklar